האמפי. המלצות למשפחות ויחידים.

אמיתי מעפיל אל ראש הר בהאמפי ומטפס על בולדרים בקלילות.

האמפי. איזה קסם. למי שמתלבט אני מציעה לנסוע. לא מתאכזבים מהאמפי. יש שם אנרגיה נעימה ונוף יחודי וקסום. אז למי שהשתכנע ונוסע הכנתי כמה המלצות לשהיה שם. אם תיקראו תחסכו זמן ותגיעו למקומות החביבים יותר מהר. ואם לא תקראו אז לצאת ולחקור ולגלות זה גם נחמד.

לדעתי שווה לשכור טוסטוס שיהיה צמוד אליכם וזה נותן הרבה חופש תנועה.

לינה
אפשר להגיע ולחקור בעצמכם. אבל לפחות להתחלה הייתי ממליצה על כמה מקומות.
1. Manju's place
מתחם אסטתי. עם דשא. במרכז יש פינות ישיבה. החדרים לא גדולים. אבל נקיים מאוד. יש מיטה זוגית ועל הרצפה הם מסדרים שני מיזרונים עם כילה. בערב הם מספקים הוט באקטים.
יתרון: אחרי שהילדים נרדמים בערב אפשר לשבת באווירה נעימה במתחם. כל ערב מנגנים שם ויש אנשים מכל העולם. טלפון 09449247712

2. Vijianagar.
מתחם של חדרים ענקיים. עם שתי מיטות זוגיות גדולות. המון מרחב בחדר. ומים חמים במקלחת בשעות אחר הצהריים והערב. יתרון: חדרים מרווחים. הרבה טבע בחוץ. שקט אך קרוב מאוד לרחוב החנויות. בעונה עולה חדר בסביבות 1200 רופי לפני התמקחויות והנחות.  טלפון להזמנות 09483476572

3. goan's corner ,
אחלה מקום מפגש לכל מטפסי הבולדרים. ושרמילה, הבעלים, אוהבת ישראלים. אנחנו ישנו בגסט האוס ליד. אבל בילינו אצלה הרבה. חדר עם מיטה זוגית ושני מזרונים על הרצפה עם כילה. חדרים מאוד אסטתיים. לפעמים המקום קצת עמוס מדי. טלפון  87002 085332

האזור של הגסטהאוסים האלה זאת הפינה המומלצת לדעתי. ובין המאנג'ו לויג'יאנאגאר אפשר ללכת בשדה האורז. וככה לקצר לרחוב הראשי. אבל יש עוד הרבה פינות חמודות. אני בטוחה. ויש כאלה שאוהבים להיות יותר באקשן ויש אלטרנטיבות.

לינה בכפר ליד משפחה מקומית. קצת מרוחק מהמרכז אבל למי שמחפש הרפתקאות. חדר עם שירותים ומקלחת. אפשר ליצור קשר עם יאנקאמה  09483541582

Ecodaya. מיזם מטורף של לינה במערה, כולל ארוחות. בעיקר לימי שתיקה. אבל יש מסלול יותר קליל. שלא תגידו שלא ידעתם… ניתן ליצור קשר במייל לעוד פרטים. ההגעה ברגל בדרך מאתגרת. לא לגמרי למשפחות אבל אם אחד מבני הזוג מחפש אופציה לשקט אז יש איפה..

החדרים של vijianagar

בית להשכרה בכפר

ארוחת בוקר וצהריים מקומיות.

למי שרוצה אוכל זול וטעים. אז אידלי ודוסה ואוטופאם זה הדבר בבוקר.

1. דוכן טעים ברמות. בשביל שעולה מהנהר. בדיוק כשנגמרת העליה ומתחיל הרחוב. פתוחים כל היום. אם באים מתוך האמפי אז מתחילים ללכת לכיוון הנהר. עוברים את חבורת משכירי הקטנועים משמאל , ורגע לפני שהשביל מתחיל לרדת לנהר…יש עגלה כחולה. קטנה ומפתיעה.
2. חוצים את הנהר בסירה לצד העתיק של האמפי. מיד בראש המדרגות. עומד איש עם עגלה שמכין דוסה. מעיין פנקייק מקומי שעשוי מאורז ועדשים. צריך להגיע לפני 9:00 כדי להספיק לאכול.
אם פונים שמאלה לכיוון העיר, יש אישה שמוכרת אידלי מצד ימין ליד העץ הגדול. ועוד אחת מצד שמאל כמה מטרים אחרי. אהבנו לשבת שם כי יש תצפית לנהר.
הרטבים היו חריפים מדי לישי, אז הוא המציא אכילת אידלי טבול בצ'אי. רעיון.
3. עוד מסעדות מקומיות טובות:
אם נוסעים בכביש העפר שמוביל החוצה מהמפי, דרך העפר נפגשת עם דרך סלולה.(ליד הגשר העתיק) בנקודה הזאת ימינה זה למקדש הקופים ולאנגונדי, ושמאלה לאגם. בדיוק בנקודת החיבור הזאת יש שתי מסעדות מקומיות מצויינות. אחת מימין, פתוחה, כמו מרפסת קדמית של בית. שם יש בבוקר אחלה אידלי ודוסה. טעים. זול. עם צ'אטני מצויין (הכוונה לרטבים שטובלים בהם). ובצהריים, ב12:00 והלאה, יש אחלה טאלי. עשיר. ממלאים עוד ועוד. וטעים. ומחיר מקומי וסביר. (כשנבדק לאחרונה התגלה כחריף אז לילדים לא עבר כארוחה..)
גם המסעדה משמאל טובה. מקומית. ונעימה.

עוד רעיונות לאוכל טעים:

כמובן שיש את דודו פלאפל עם קוסקוס בשני וחמישי ופלאפל טעים. למי שנמאס מהאוכל ההודי..

ובמאנג'ו פלייס אפשר להזמין את המנה של הירקות המבושלים. ליד זה למון רייס. ולהכין בעצמכם טחינה ולחתוך ירקות. זה כשממש נמאס מאוכל מטובל ומתחשק משהו פשוט. (הטחינה שלהם לא עוברת)…

בגאוטאמי (מסעדה אחת לפני מסעדת מוגלי, ובדיוק אחרי הבית היהודי. סימן זיהוי: ריצוף משבצות כתום לבן) מכינים שם סנדויץ' עם פסטו וירקות. הם מכינים את הפסטו בעצמם. אחלה אחלה סנדויץ. שווה את השורות בפוסט.

הליכה נחמדה
הולכים מהשש בש, עם השביל. עוברים משמאל את נקודת השקיעה המפורסמת. ממשיכים ללכת. עוברים את הפניה ימינה ל"גואן קורנר" , לא פונים, ממשיכים ישר. עד שמגיעים לסככה מימין. יש שם בית קפה קטן. בנקודה הזאת פונים שמאלה. בין הבולדרים. הולכים בקו ישר, עד שרואים מרחוק עמק נוסף מקביל. עובר שם נחל. יש שילוט ושבילים.
אפשרות אחת:
ללכת לכיוון ימינה. שלטים של באבא קפה. מוביל לאחו על שפת הנהר. מקום קסום. אפשר לשבת. אפשר להמשיך עוד ימינה על גדת הנחל. יש פינות יפות.

אפשרות שניה:
כשמגיעים לעמק ללכת שמאלה לכיוון החווה של פיטר. חווה של אוסטרי בשם פיטר. עם בקתות טבעיות. יקרות ומדהימות. אבל העיקר הוא שהוא מגדל רק בחקלאות אורגנית. ובנה פנינה באמצע האמפי. לאורחים שלהם הם מגישים ארוחות מגידולי החווה ומשקיעים מאוד. עם מבקרים הם ידידותיים אבל לא מעבר לזה..לילדים זה מקום נחמד לבקר. לראות קצת חיות, ולהנות מהאווירה. מומלץ לטייל לשם.

בכלל כל העמק המקביל הזה מקסים ושווה הצצה וטיולים.

מקדש הקופים:
מקום יפה . תצפית על כל הנוף של האזור. עדיף לא לבוא עם אוכל. תשאירו באופנוע. אחרת הקופים עטים עליכם..
המלצה…הפניה שמאלה הראשונה אחרי מקדש הקופים, שווה פעם לקחת ופשוט לנסוע בתוך הנוף המקסים. זה יתחבר בסוף לכביש שמוביל שמאלה לאגם ובחזרה להאמפי. מעיין מעגל. או ימינה לנחל שהזכרתי, שנמצא בקצה תעלת המים. פשוט ללכת שם לאיבוד…

אם ממשיכים אחרי מקדש הקופים אז מגיעים לאנגונדי. עיירה מתוקה. קטנה. הזמן לא זז שם. כמו בסרט. אני פשוט אהבתי לשוטט שם.

אנגונדי:
1. יש כספומט.
2. שני מרכזים של הכנת מוצרים מעלי בננות. זאת אומנות מסורתית והיא כרגע בעיקר כדי לעשות העצמת נשים. שווה להתרשם ולתמוך בהם.
3. מרכז נוסף של העצמת נשים דרך יצירה. נמצא על הכביש הראשי בקומה השניה. פתוח רק בימים מסויימים ובשעות מאוד ספציפיות. בדרך כלל בבוקר עד השעה 12:00. לא ביום ראשון. שווה לבדוק.
4. מול הכספומט יש אחלה מסעדה מקומית. מכינים את הפאפאד בעצמם. טאלי קצת חריף. אבל טעים. לא תמיד פתוח. אז תציצו.
וסתם לשוטט ברחובות הקטנים..חוויה. יש גישה לנחל ליד אנגונדי. עם עתיקות. זה עוד מזח עם נקודת חציה לצד השני. יפה ללכת לראות. לשבת. הכל לאט שם.

נקודות מים נחמדות :
1.המפלים:
חוצים את הנחל לצד השני של האמפי. לצד של המקדשים. כשמגיעים לראש המדרגות צריך ללכת ימינה. אפשר לקחת ריקשה או ללכת עשרים דקות. בנקודה מסויימת הריקשה כבר לא עוברת. ואז הולכים עוד עשר דקות ומגיעים למפלים. אזור של הנחל עם בריכות יפות. יש צל באמצע היום מסלע מסויים אבל לרוב חם. אז כובעים ומטריות..
2. האגם:
האגם הוא סכר שיצר אגם בעצם. במפגש עם הכביש הסלול לוקחים שמאלה. מגיעים לכפר וצריך לחפש פניה ימינה לכיוון האגם. כולם יודעים. שם אפשר לעצור ליד המים. או לחנות ולחפש מקום ברגל. רק שאין צל אז לא בשעות חמות או לבוא עם מטריות.
3. פינה יפה ומרוחקת קצת.
לצד האגם יש סיבובים ופיתולים. עוברים הרבה פינות ומקומות. הכביש יורד נמוך עד לגובה המים ואז עולה מחדש. ממשיכים לנסוע. לא עוצרים באגם. בשלב מסויים מגיעים לתעלת מים. כמו המוביל הארצי. התעלה צריכה להיות משמאלכם.בשלב מסויים תגיעו למזלג. כביש האספלט יפנה בחדות ימינה וכביש אחר מעפר, ימשיך ישר לצד תעלת המים. שכל הזמן תישאר משמאל. ממשיכים ישר לצד התעלה. מימין שדות ואחרי זמן מה גם כפר קטן. ממשיכים לנסוע. עוברים בולדר ענק מימין. ואז הכביש יורד עולה ויורד רואים עוד חומה שהיא סכר, ואז ויש פניה שמאלה לרחבת חניה. תפנו שמאלה ותמשיכו הרבה פנימה. תעצרו שם. מקום קסום. מלא פינות. באנו כמה פעמים. אפשר להתרחץ. ובכל פעם לגלות נקודה אחרת. מקווה שתמצאו…
4.שכשוך קרוב:
עוד נקודה שאהבנו. הולכים למסעדת מוגלי. מסעדה טובה עם נוף מקסים. פונים לכיוון המבנה של החדרים שצופים לשדות, ולפני המבנה יש שביל צר, שיורד ימינה לכיוון השדות. אפשר לעקוב אחרי השביל עד לנחל. יש שם חול על שפת הנחל. ונעים לשחות ולשחק לעת ערב. אין שם צל אז בשעות חמות לא קל. אפשר לבוא לקצת או כשלא חם.
5. פארק מים הודי-קישקינדה:
כשמגיעים לצומת הטי שליד הגשר העתיק. לוקחים ימינה לכיוון מקדש הקופים. אחרי מאתיים מטר יהיה מזלג עם פניה שמאלה. שילוט לריזורט בשם קישקינדה. תפנו שם. הנסיעה עד לריזורט פשוט מקסימה. שווה רק בשביל זה אפילו.
הפארק הוא פארק הודי. ממים שזורמים מהסכר. יש מספר מגלשות מים. סירות פדלים באגם פיצפון. ומתקני משחקים כמו נדנדות וקרוסלה.
הפארק יפה. בצורה הודית. כשהיינו היו ארבעה אוטובוסים של ילדים והיה מאוד קשה. כשהם הלכו אז הילדים זכו למעט שקט והנאה.
אז לא להגיע בשבת וראשון. ותציצו אם יש אנשים או לא. אם ריק תיכנסו ותעבירו זמן חביב שם. ואם מלא אז פשוט תמשיכו לאגם.
הילדים אמרו שהיה מדהים. ונהנו מאוד מאוד. אז היה שווה.
בריזורט עצמו יש בריכת שחיה רגילה גדולה שניתן להיכנס אליה בתשלום.

סירת פדאלים באגם בקישקינדה

קישקינדה

הנקודה הקרובה ליד מסעדת מוגלי.

טיפ המאה:
בחיינו בסדהנה הכרנו את מתקני הציפה האקולוגיים…מאולתרים. קוראים להם flowty
לוקחים שק לבן. מבקשים מאחת המסעדות או דוכני הפירות. ממלאים בבקבוקים ריקים. וקושרים למטה. יוצא גוש צף כייפי. מעולה לקטנטנים או למי שרוצה להתפנן במים. מומלץ. תלו על הטוסטוס וסעו.

דברים לעשות:

כל ערב שקיעה על הסלעים. בחמש מגיעים אנשים. יושבים ומנגנים יחד. אווירה נעימה. ונוף מקסים.

סיור מקדשים בצד העתיק של האמפי. אפשר לעבור ולקחת ריקשה ולהסתובב בין העתיקות. סיור נחמד למי שאוהב היסטוריה וארכיאולוגיה. אני נהניתי אבל לילדים יש פחות סבלנות להקשיב.

יש בהאמפי בית חב"ד מקסים. עם זוג מלא מסירות ואהבה. אווירה טובה ונעימה. יש ארוחת ערב בשישי. ובשבת יש חמין באחת בצהריים. מקום מפגש נחמד עם משחקים לקטנים. הבת שלהם בת ארבע אז היא שמחה לחברה. יש שם ספר עם המלצות על טיולים באזור למי שרוצה להציץ.

פועל בהאמפי גם בית יהודי. יותר קליל ופחות מאורגן. גם מקום נעים להיות בו. השנה 2015-2016, יש זוג שהאישה עושה סדנאות של הכנת סבון טבעי או דאודורנט טבעי. עשינו והיה נחמד. אבל כל שנה מתחלף זוג. גם שם יש קידוש בשישי וחמין בשבת.

באחד הימים נסענו עם חברה מקומית. היא לקחה אותנו למקדשים נוספים ליד מקדש הקופים. אחד היה לפני ואחד היה אחרי מקדש הקופים. בדרך לאנגונדי. רואים שלט גדול שמאלה עם ציורי חיות. בכל מקרה. שווה לקחת מישהו ולנסוע. מקומות מחוץ למסלול ומאוד יפים. לא זוכרת את שמות המקדשים…סליחה.

שקיעה בהאמפי

חנויות של ירקות ומצרכים:
1. יש מול מסעדת מוגלי סופר מרקט חדש. מוכרים שם ירקות, טחינה, תמרים, קוואקר, גרנולה, ודברים יבשים כמו אורז קטניות ופסטה. למי שמבשל או אוכל בחדר. אז זאת אופציה טובה.

2. חנות זולה ומקומית של ירקות. למי שיש טוסטוס. בדיוק בצומת הטי. רגע לפני שפונים שמאלה לאגם. מבנה קטן עם כל הירקות שיש. ובדיוק ממול יש חנות מכולת הודית שגם בה יש הכל. כולל טחינה ופעם אפילו היה סילאן…

3. יש הרבה מאפיות בהאמפי אבל המאפיה הראשונה, ממש על הפינה כשמגיעים מהנהר, היא הכי נורמלית. אין טעם לוואי ללחם ובשאר היה. עם טחינה וירקות. או טחינה ודבש, סגרתם אחלה אופציה לאוכל בפיקניק.

נראה לי שזהו בנתיים..ומוזמנים לעדכן או להוסיף או לתקן. תהנו. איזה כיף לכם..