מנוחה ב koh samet ..רגע לפני הביקור בישראל

Ao thian

אז החלטנו להגיע לביקור בישראל. תודעת שפע, ותודעת ג'וס פלאס. יהיה כסף איכשהו לביקור הזה. הלב רוצה לבוא, לחבק קצת אנשים, לגעת קצת בשורשים, ולהמשיך הלאה, והכסף לא יעצור אותנו. נסתדר. למי ששאל את עצמו איך אנחנו מצליחים לממן את הפרק הזה בטיול, אני אספר בשמחה, בפרטי, ורק אגיד שאני מקווה להפיץ את הטוב הזה יותר ויותר עד שלא תהיינה לי בכלל דאגות כלכליות. בכל מקרה, הביקור ניצח.

הטיסה הכי זולה ומתאימה הייתה ב 12.4 אז נאלצנו לחפש מקום קרוב לבנגקוק כדי להעביר את הימים עד הטיסה. מאוד רצינו לשוב לאי. לים. לגלים. אז מצאתי את האי הכי קרוב שהוא kho samet.  לקחנו טיסה מינגון לבנגקוק ומהשדה מונית, ישירות למעבורת . לצערינו לקחנו נהגת שלא ידעה את הדרך, וניסתה, בעצת חבר, לעשות קיצור, וכך יצא שבמקום שלוש שעות ישבנו במונית חמש שעות. התחלה לא משהו אבל אנחנו מתמקדים בטוב, ולקראת ערב הגענו ליעדינו. בגלל השעה המאוחרת לקחנו סירת מנוע לאי. היה ממש כיף. התחלה טובה לנופש הקצר הזה.

קו סאמט התגלה כאי פשוט מקסים. עשיתי וואו כל הדרך. כי הקפנו אותו, ועצרנו בכל החופים עד שהגענו לחוף שלנו. האי הוא חלק משמורת טבע, והוא גם נראה ככה. החופים לבנים, המים צלולים ונקיים, והכל מלא עצים. חוץ מהחול כל האי מיוער. אני נפעמת כל בוקר מחדש.

רק שהמחירים פה בשמיים. אני מצאתי חדר ממש זול (כאילו זול,60 דולר ללילה..אבל לחדר טריפל זאת מציאה של ממש). Banthaisangthain Resort בריזורט סביר, עם חוף קטנטן, במפרץ שקט בדרום האי. זה לא שזה המקום הכי מפנק באי. אבל נמצאים על הים, אנחנו בחדר טריפל, לא גדול, וגם ככה רוב היום בחוץ. החוף שלנו הכי מומלץ לדעתי. Ao sangthian או Ao thian .שקט אבל עדיין עם חמש מסעדות פזורות, והחוף שצפוני לו נמצא במרחק הליכה. שם יש אקשן אבל נחמד רק לבקר ולשוב אל גן העדן. לחוף אחד צפונה קוראים Ao wong Duean והוא נחשב חוף נעים למשפחות אך לדעתינו עדיין קצת אילת. צפונה משם זה כבר החוף הכי עמוס באי, ודרומה מהחוף שלנו מתחילים חופים ממש מבודדים.
טוסטוס עולה פי שלוש מקו פאנגן, ואין כמעט אטרקציות. בכלל לא לקחנו טוסטוס..גם יקר וגם האי פצפון, אפשר ללכת הרבה ממנו ברגל. זה לא הפסטיבל של קו פאנגן. האי הזה מושלם לחופשה של כמה ימים עד שבוע. לשוטט בין החופים, לשנקרל, למי שרוצה לצאת להפלגה לאיים קטנטנים בסביבה. פשוט יפה פה. כל חוף יותר צלול מהשני. וההליכה בין החופים נעימה, קלה ומעניינת.

בדרום החוף שלנו, יש אזור עם מים שקטים וצלולים ואחלה אזור לשנירקול. רק להתלבט מה לאכול..זה הקושי. אנחנו קפצנו פעם אחת במונית לחוף המרכזי לעשות קניות, ופעם אחת אלעד נסע ליבשה, לסופר מרקט ענקי והביא תיגבורת. אנחנו מטיילים עם הויטמיקס שלנו אז יש שיגרת שייקים ירוקים בבוקר, ומכינים חלב שקדים או שומשום כדי לאכול עם הקורנפלקס, הכנתי אתמול גבינת שקדים מעולה, רוצים מתכון? בקיצור, לא מתעצלים. ובכלל כמה אפשר לאכול אורז לבן ופאד תאי? על טום יאם אני לא מוותרת כמובן. כל יום. זה עוד מעט נגמר..אוף.

לנו האי הזה, כרגע, מאוד מתאים. נחים קצת אחרי המסעות של בורמה, ובכלל צוברים כוחות להגעה לישראל. אנחנו חיים כבר שנה ושלושה חודשים מציאות כל כך אחרת, רגועה, איטית, ללא לחצים, די מבודדים, אין כבישים מהירים, אין לאן למהר, או להספיק, ואין לו"זים. אז צריך לקחת הרבה אוויר…רציתי שנגיע חזקים לישראל. פעם שעברה היה מאוד מטלטל לנחות. גם כי הצעד הבא לא היה ברור וזה הכניס הרבה מתח. וגם פתאום יש לאן לברוח והתא המישפחתי קצת התערער. בעיקר הזוגיות. יש צמא אדיר ללבד, לחברים, ללימודים, לשיחרור מהילדים, ומשהו קצת התפזר לנו. הפעם גם מתכננים להישאר פחות זמן, גם יש תוכנית קצת יותר ברורה ומוגבלת בזמן וגם למדנו מהטעויות והתחזקנו ומקווים שיעבור יותר ברגוע..

בקרוב נפגש. ומי יודע לאן תוביל הדרך. אולי באמת נצליח לצאת לעוד סיבוב קטן, כי החברה בפולגה מחכים לנו…החיים שלנו מתנהלים כרגע בעננת חוסר וודאות. מצחיק. כמו אחרי צבא. ככה אנחנו, כנראה, נשארים צעירים..

אז תודה שאתם עוקבים ומלווים, ומגיבים. הידיעה שאנחנו לא לבד נעימה. ונעדכן מהמשך הדרך.

ובקשר למתכון…קבלו-

גבינת שקדים מהירת הכנה, ומאוד פשוטה:
* כוס שקדים מושרים (לפחות חמש שעות עדיף שמונה)
* עדיף לקלף את השקדים, אבל לא חובה. אני לא קילפתי..
** (כדי לקלף שופכים על השקדים המושרים מים רותחים, ומיד מקלפים, זה די מהיר ונותן לגבינה מרקם יותר ידידותי.)
* רבע כוס מקדמיה או קשיו (אגוז שיתן קרמיות לממרח)
* מיץ מחצי לימון גדול או ליים אחד שלם.
* חצי כפית מלח.
* מים עד כדי כמעט כיסוי של האגוזים.

טוחנים הכל הרבה זמן עד שהעיסה חלקה.
מתקנים טיבול של מלח ולימון.
ופשוט מורחים בסנדויץ עם מלא ירקות,
או שמשתמשים בזה כתחליף לגבינה מלוחה בפשטידה, או בורקסים וכאלה.

*** בגרסאות מתקדמות של הגבינה אני מוסיפה:
שן שום חיה
חתיכת בצל חי
מעט אורגנו יבש
עלה סלרי
ובסוף, אחרי שטוחנת, מכניסה בצל ירוק קצוץ.
אבל הילדים אוהבים גם את הגירסה הכי פשוטה ונקיה.
זה ממש כמו גבינה מלוחה. או כמעט ממש.

החוף מול המלון שלנו. לבן. מים צלולים. והרבה צל..

החוף שלנו.

בחוף שלנו. מלא עצים על החוף. צל כל היום. חול לבן ונעים. תענוג

מלא עצים על החוף. צל כל היום. חול לבן ונעים. תענוג.

ים כחול ושמיים. שתי סירות של נייר..

שמורת טבע. חוץ מהחול הכל עצים. ירוק. מקסים

בדרך חזרה לישראל עוצרים בקאווסאן לטיפול פדיקור עם דגים..

כמה טוב שבאנו הביתה, כמה טוב לראות את כולכם שוב...

כמה טוב שבאנו הביתה, כמה טוב לראות את כולכם שוב…

אח שלי!! יפתח מיסק האגדי. איזה כיף.